2001年10月14日,西安事變嘅主角張學良喺夏威夷病逝,享壽101歲。張學良係中國現代史上相當傳奇嘅一個人物,官至陸軍一級上將。

張學良係東北奉系軍閥張作霖嘅長子, 祖籍河北大城,自幼就經張作霖教導安排,入讀東三省陸軍講武堂,並且喺入面以砲兵科第一名結業,冇幾耐仲被升為東三省巡閱使衛隊旅旅長,展開佢嘅軍隊生涯。喺佢仍然係奉系軍隊嘅時候,就參與過兩次直奉戰爭,其後經歷皇姑屯事件之後,佢為報父仇、保護國土就決定加入國民革命軍。

喺蔣介石支持之下,佢就執行咗唔少強力嘅政策同埋軍事行動,中東路事件、鎮壓嘎達梅林、鎮壓嘎達梅林都同佢有關。喺1931年日本發動「九一八事變」,張學良當年執行蔣介石嘅不抵抗政策,東北嘅土地好快就落入日軍手上。而去到1936年,張學良就同楊虎城發動西安事變,逼使蔣介石「聯共抗日」。1936年西安事變解決後,佢就被蔣介石父子軟禁長達55年。去到1991年,90歲嘅張學良就終於重獲自由,自此之後佢就去到夏威夷定居。

原圖嚟自網絡