近排疫情有所放緩,唔少港人都選擇假日出遊去到離島玩下,其中一個熱點就係位於大鵬灣、船灣淡水湖以北嘅吉澳。雖然依家嘅吉澳得返50人居住,當中大部分都仲係長者,但歷史上呢個地方曾經有成5,000人聚居。

喺地理位置上嚟講,吉澳係全港最接近內地嘅離島,小島就好似一個「之」字型咁,呢種地形就係一個天然避風港,所以早年都有唔少漁民住喺呢度。吉澳全盛時期就係上世紀50到60年代,據統計有成5,000人聚集,島上有成60幾間唔同嘅店舖,都幾興盛下!但後來居民就去到港九同埋海外居住。關於呢個地方嘅故事,其中一樣好得意嘅就係「沒水銅人」。

「沒水銅人」,又叫做「未水銅人」,係解做着咗潛水裝備嘅人。由於吉澳係四面環海,有住好豐富嘅漁獲,當中就數響螺、帶子最為珍貴。當時就有唔少村民着住一啲銅製嘅潛水裝備去到水底執響螺、帶子。唔好睇呢身裝備好似好簡陋咁,據當年村民憶述,只要連接咗打氣管,船上嘅人維持供氣,「銅人」就可以喺水下兩、三個鐘都唔上嚟,真係犀利!

原圖嚟自網絡