喺唔少歌影視作品又或者遊戲入面,對於董卓形象嘅描述都係話佢肚滿腸肥,身軀龐大,但事實又係點呢?喺歷史記載入面,董卓原先並唔係一個大肥佬,甚至仲係策馬騎射、智勇雙全,形象相當勇猛。

董卓,陝西臨洮人,二十歲左右從軍,後來就專責巡守邊塞,當時嘅董卓按史書描述就係一個天生神力、可以左右開弓嘅勇士,《後漢書.董卓列傳》就有一句「卓膂力過人,雙帶兩鞬,左右馳射」印證呢件事。亦都係因為佢咁勇猛,喺佢擔任涼州刺史從事果陣,就率兵擊破羌胡,冇幾耐就升為軍司馬,但後來又因為黃巾起義兵敗被免官。

董卓經常都要策馬上陣,到底佢有冇可能係一個肥佬呢?關於董卓肥胖,最經典嘅一個故事就係「董卓點燈」,由「建安七子」之一王粲所寫嘅《英雄紀》,部分喺《三國志注》入面就重新被呈現,當時董卓已被呂布所殺,負責守屍嘅官兵就突然將個火炬放到佢肚臍中央當油咁點,結果就係燒足幾日,仲令到室內好似日頭咁光。呢個故事聽落就有唔少誇張嘅成份,經過口耳相傳多年,甚至連《後漢書》入面都有記載到,令到董卓肥胖呢件事已經成為大家心目中既定嘅形象。

原圖嚟自網絡