踏入十二月中,喺1941年嘅香港其實係進行緊激烈嘅一場攻防戰,多國組成嘅守軍齊集喺香港呢片土地,為咗一個共同目的,就係抵禦日軍嘅入侵。之但係,原來唔單止人唔希望日軍入侵,就連當年加拿大兵團都有隻神犬喺戰爭入面出盡力救同袍。

接下嚟阿史想介紹嘅正正就係義犬甘德捨命救同袍嘅故事。甘德(Gander)本身同主人住喺紐芬蘭,一家幾口生活本來好快樂,但就因為一次甘德唔小心整親鄰居嘅小朋友,一度就被捉到動物拘留所打算人道毀滅,但就畀附近嘅軍事基地接收,並且後來仲去埋加拿大嘅來福槍團,呢個時候就由原名Pal改名做Gander。

咁好地地喺加拿大,甘德又點解會同加拿大兵團嚟到香港呢?原來喺1941年嘅時候,日軍對得到香港嘅野心就已經相當大,當時經過多方協調之下,加拿大就派出溫尼伯榴彈兵團同埋根達所在嘅皇家來福槍團增援,甘德喺呢個時候就已經成軍隊一份子,仲有埋軍階。

去到1941年12月18日,日軍就喺鯉魚門,北角一帶登陸港島,負責協防嘅加拿大來福槍營就喺柏架山一帶佈防。喺入黑嘅時候,日軍就打算慢慢進攻,但當時甘德就趁黑偷襲咗幾個日軍,令到佢哋一度後退。時間去到12月19日嘅清晨,今次日軍就喺早上進攻,同加拿大兵團發激戰,期間日軍向傷兵嘅位置投擲手榴彈。據事後嘅描述,當時甘德係直接叼起手榴彈,向日軍嘅方向衝去,犧牲自己救咗同伴。

呢件事蹟一直流傳,去到2000年佢仲被授予Dickin Medal勳章,紀念甘德英勇嘅行為。

原圖嚟自網絡