無論係古代嘅戲曲,定還是現代嘅歌影視作品,哪吒嘅故事係都熱門嘅題材,劇集當中嘅哪吒唔少仲要係主角,之不過原來呢個神話人物嘅角色原型好有可能係嚟自印度神話?

哪吒有唔少嘅稱呼,喺佛教就叫做那吒俱伐羅太子、那吒矩缽羅太子、那羅鳩婆天;而喺道教嘅領域,佢就被稱為太子元帥、中壇元帥、火輪天王等等;而民間一般就會叫佢做三太子嘅。呢個神話人物基本大家都可以見到,已經完全融入咗唔少中國嘅宗教,仲成為民間嘅信仰,但原來關於哪吒最早係起源喺中亞佛教。

哪吒呢個名本身就係翻譯過嚟,係印度神話入面「夜叉王子 Nalakuvara」嘅音譯,唔少學者都認為夜叉王子就係哪吒嘅原型,喺印度古老史詩《羅摩衍那》入面就講到夜叉王子係毘沙門天王個仔,法力高強,擁護佛法,而毘沙門天王又係源自印度俱毗羅神,所以佢仲係梵天之孫。早年對於哪吒嘅記載並唔多,唔少嘅故事同埋描述都係喺佛教傳入中國,融入中國文化之後先出現。

原圖嚟自網絡