觀塘區嘅地名阿史都同大家介紹唔少,繼講完油塘、藍田、牛頭角之後,今次就想同大家介紹一個地方,喺老一輩心目中呢個地名就有第二啲意思,但其實最初就係因為一種草而得名,呢個地方就係秀茂坪喇!

呢個位於九龍東部嘅地方,現時已經係一個主要由公共屋邨組成嘅住宅區,仲有一個好有意頭嘅名「秀茂坪」,但其實喺百幾年之前,秀茂坪嘅原名都真係充滿鄉土味。喺許永慶、羅文祥百幾年前寫成嘅《新界九約竹枝詞》入面就有一句提到「春遊忽到『蘇茅坪』,睇見牛頭角又生」,呢度所講到嘅「蘇茅坪」,就係今時今日嘅秀茂坪喇。之所以會咁叫,其實就係因為呢個地方以前生滿蘇茅草,再加上地勢廣闊而言,兩種特徵加埋就係「蘇茅萍」喇!

而後來又點解會變咗做秀茂坪呢?原來喺香港開埠早年,英國人就曾經將呢個地方翻譯咗做「So Mau Ping」,再加上以往呢片土地上就有一個七號墳場、亦都係日佔時期嘅萬人塚,令到附近居民諗到「掃墓坪」呢個讀法,所以後來當局就決定改返個雅稱,叫做「秀茂坪」並且一直沿用至今!

原圖嚟自網絡