喺唔少歌影視作品,又或者史書入面嘅描述,提到古代嘅君王大多數都係後宮佳眾多、縱情酒色,但長情專一嘅君王到底有冇呢?明孝宗朱佑樘可能就係其中一個喇!

明孝宗朱佑樘係明朝第十位皇帝,在位十八年間,早年都係勵精圖治、整肅朝綱、改革弊政,除去朝中奸佞之臣、重用賢士;於是就做到朝序清寧,民物康阜,達到史稱「弘治中興」嘅景象。之不過,去到佢管治嘅中後期,佢就開始迷上一種叫做齋醮道教儀式,令到內庫開銷劇增;而佢自己亦都對朝政有所懈怠,縱容外戚乘機弄權,結果就令到軍備弛廢,國用匱乏。明孝宗朱佑樘嘅一生,就真係可圈可點,之不過,後世就發現佢同歷史上好多嘅皇帝有一點係唔同,就係佢相當專一啊!

雖然古代嘅封建社會男人三妻四妾都係經常發生嘅事,但朱佑樘一生就只係娶咗張皇后,據指明孝宗同張皇后平時相處就好似平常夫妻咁樣,張皇后從小性格開朗,喺明孝宗仲係太子嘅時候就已經陪佢度過唔少不安嘅日子,再加上父親憲宗後宮之間嘅宮鬥為佢帶嚟前車之鑑,所以就算啲大臣點樣勸佢廣納嬪妃,佢都係唔接受。就係咁樣,明孝宗朱佑樘一生只係娶一個皇后喇!

原圖嚟自網絡