對新界嚟講,當年嘅今日就係一個好特別嘅日子,事關中英《展拓香港界址專條》就係喺1898年6月9日喺北京進行簽字,亦都意味住「新界」出現。

喺十九世紀末,列強就企圖瓜分中國,而英國當時亦都係其中一份子。當初英國喺1860年代就已經唔打算再擴張喺中國嘅土地,之不過去到1890年代未,西方列強開始挑戰英國在華霸權,日本透過《馬關條約》逼中國各地賠款、1898年德國租借山東膠州99年、俄國租借遼東半島旅順同大連25年,其後法國又提出租借廣州灣99年,廣州灣位於海南島附近,距離香港只有200英里。

喺1898年3月1日,英國就以法國租借廣州灣為藉口,要求展拓香港界址。於是喺當年今日,中英《展拓香港界址專條》就正式簽訂,並且喺同年7月1日開辦施行,英國就租借咗沙頭角海至深圳灣最短距離直線以南、今界限街以北廣大地區,以及附近二百五十三個大小島嶼以及大鵬灣、深圳灣水域,為期九十九年,成個範圍亦都係今日所稱嘅「新界」。

原圖嚟自網絡