早幾日就同史友們講到有「外星文明」之稱嘅三星堆考古遺址當中嘅3號祭祀坑,喺經過四個月時間嘅發掘之後,終於就發現咗一顆同1986年喺2號坑發現嘅神樹極為相似嘅神樹。但其實呢次嘅發掘又點止得一樣?阿史今次就繼續同史友們分享一下啦!

喺1986年嘅發掘之後,時隔36年三星堆遺址就再次展開考古發掘工作,喺3月嘅時候其實考古隊曾經就公布過階段性嘅成果,咁嚟到9月到底又有咩新發現呢?經過半年嘅挖掘,考古隊就喺 3號坑同埋4號坑搵到唔少重要嘅器物:喺3號坑當中,考古隊就搵到各類器物殘件、標本共729件,當中就有銅器293件、玉器45件、象牙100根、金器7件等等,而最為驚世嘅就係有一件「獸面鳳鳥紋玉方座」。呢件文物整體係以青灰色玉料切割而成,側面線刻獸面紋、鳳鳥紋,呢種設計被認為係前所未見。

至於4號坑就已經完成所有遺物提取,一共就發現到完整器79件、殘件1073件,並且經過測年發現當中文物埋藏年代都係屬於商代晚期,而3號坑嘅年份又同2號坑相近。

直到目前為止,考古發掘嘅工作已經進行咗大半,亦都出土同埋修復咗唔少國寶級文物,就好似青銅跪坐扭頭人像、金面具、神樹紋玉琮等等。到底三星堆仲會有咩發現,阿史真係好期待啊!

原圖嚟自網絡