唔知史友們心中會唔會一直都有呢個問題,就係到底點解「馬桶」要叫做「馬桶」,到底係咪同馬有關係呢?要解答呢個疑問,就要由兩個歷史故事講起。

喺《左傳》就有一段咁樣嘅記載,喺春秋時期晉國君主晉景公喺食完一輪美食之後就覺得肚脹,需要到廁所排解一下。之不過岩岩食飽飯嘅佢太唔小心,一唔為意就跌咗落糞坑淹死。亦都因為呢件事,令到當時嘅人開始思考點樣令到廁所呢個地方比較安全。而另一個歷史故事就係同漢高祖劉邦有關,佢喺一次上朝嘅時候突然想去廁所,但又為咗可以節省時間,於是就要求其中一位官員將自己嘅帽交畀佢,結果佢一轉身就將方便咗喺頂帽入面,而呢一幕亦都畀朝上文武百官睇到。

為咗解決達官貴人如廁嘅需要,當時就有人發明咗名為「虎子」嘅如廁工具,咁點解叫做「虎子」呢?原來喺西漢嘅時候有位名為李廣嘅將軍射殺咗一隻卧虎,佢就命人將呢隻卧虎嘅形態以銅器打造,如果就變成銅質溺具,並且以「虎子」命名。而後來去到唐朝,因為唐高祖李淵父親叫做李虎,為咗避開殺身之禍,民間就只好將「虎子」稱為「馬子」,而呢種溺具亦都由原來壺狀演變成木桶,所以又叫做「馬桶」。

原圖嚟自網絡