繼續同史友們介紹一啲我國古代嘅經典典故,喺形容後人依循前人所訂嘅規章、制定行事嘅時候,我哋通常都會用到「蕭規曹隨」呢個詞。之不過,當中嘅「蕭」同「曹」又係咩人,又點解會發生呢個故事呢?阿史今次就同大家介紹下啦!
「蕭規曹隨」當中嘅「蕭」同「曹」其實分別就係蕭何與曹參,呢兩個人年少時就已經相識,後來到去西漢建國,蕭何更加成日一國之宰相,而曹參亦都係大將,但由於身份唔同,兩人昔日嘅友情亦都產生嫌隙。喺蕭何在任期間,參考前朝制定唔少典章及製度,而當佢去世前,佢就推薦曹參喺佢死後接任位置。對於蕭何生前所制定嘅政策,曹參認為法令已經相當完備唔需要改動。
之不過,喺曹參在位期間,由於佢只係繼續執行蕭何嘅法令,所以自己政治上清靜無為,就引嚟漢惠帝不滿,甚至仲親自問責。面對呢個情景,曹參就先係問漢惠帝自己比唔比得上先帝,接住落嚟就話先帝同蕭何平定天下,而且法令俱全,只要陛下垂拱而治,官吏堅守崗位,咁就唔會有錯失,所以法令亦都唔需要更改。呢個故事就喺後世流傳,甚至仲被歌頌「蕭規曹隨」。
原圖嚟自網絡