現代嘅經濟同科技相當發達,喺資源同埋技術充足嘅情況下,其實科學家比以前相當容易進行各類研發,但喺國家困難時期,我哋先輩又係面對住咩困境呢?阿史今次就同大家講一講「中國核潛艇之父」彭士祿啦!
彭士祿出生喺1925年嘅廣東,童年時佢父母就不幸被國民政府殺害,而佢為咗逃避搜捕就被紅軍戰士家庭收養保護,但後來都係不幸被捉入監獄,獲釋後甚至仲淪落為乞丐,身世相當可能。時間去到1939年,當時十幾歲嘅彭士祿就經救助去到香港生活,再喺香港出發加入東江縱隊參加抗日。
喺新中國成立之後,彭士祿入讀哈爾濱工業大學,更以 26歲之齡獲派到蘇聯學習化工機械。隨住美國核動力潛艇「鸚鵡螺號」下水,中國亦都認識到戰略核潛艇嘅重要性,於是1956年,時任解放軍副總參謀長陳賡大將訪問蘇聯就將彭士祿叫到大使館,希望佢可以改學核動力專業。
學成歸國嘅彭士祿喺1958年開始就隱姓埋名投入核動力核潛艇研發,但當時中國唔單止科學同工業基礎薄弱,甚至仲遇上困難時期,工作人員連飯都冇得食。面對住咁樣困境,彭士祿就帶領團隊挖野菜、白菜根食,冇電腦就用手搖計算機、打算盤。
終於,喺彭士祿團隊刻苦攻關下,中國第一艘核潛艇「091型」喺1970年建成下水。

原圖嚟自網絡