紫禁城曾經係明清兩朝二十四位皇帝嘅皇宮,位於北京中軸線的中心,占地面積72萬平方公尺,係世上現存規模最大嘅宮殿型建築。不過關於紫禁城以往一直都有個未能證實嘅傳言,就係佢到底係咪真係建立喺元宮之上呢?

其實喺明朝永樂中期,朱棣就以一人之見決定將都城遷到北京。而佢之所以咁做,其實就係當佢仲係燕王之時就係初封北平,以往嘅元朝正殿大明殿就係畀燕王爺用,而佢每次去到北平,都會駐蹕喺過去「潛邸」。

後來當朱棣決策遷都後,佢就將過去王府行宮升格為「帝居」,建設相應城牆、皇城、宮城,以及內外衙署倉房等等,為咗滿足呢樣巨大嘅工程,就算喺國家財力不足下,佢都仲強徵幾十萬軍民到北京服勞役,先至建成紫禁城。

之不過,關於北京新都營建嘅史料一直都唔多,到底係咪真係推倒原本成個元宮再建立紫禁城呢?故宮博物院考古研究所就喺一次維修地板嘅過程入面,首次喺故宮範圍內、位於隆宗門以西發現元代地層, 當中嘅瓷片、瓦片等建築遺存將地層時代回溯至到元代,呢個地層發現亦都印證元皇宮嘅存在,真係犀利啊!

原圖嚟自網絡