喺古代戰爭當中,人數嘅多少好多時候都可以影響到戰事嘅走向,以弱勝強、以少勝多並唔係經常發生。之不過,唔知史友們有冇諗過,喺清朝時期就曾經有個城鎮,就算乾隆前後出動過百萬軍隊,都要成三十年時間先可以平定到呢?
阿史所講嘅呢個城鎮,其實就係位於四川同埋西藏交界嘅金川,喺清朝入關之後,原本明朝嘅勢力就四處分散,好似金片呢啲冇被納入執政版圖之中嘅邊疆地區就成為反清勢力嘅根據地之一。
而喺乾隆繼位後,得知呢個縣仔有反抗勢之力之後,就不惜要出兵平定,但金川其實環境險惡而且路途遙遠,唔單止對士兵嘅身體素質有極大嘅考驗,甚至連後勤補及都唔容易。喺乾隆十二年(1747年)、乾隆三十六年(1771年)就分別分生過兩次金川之役,但都未能成功收復到大小金川。
喺第二次金川之役後發生後,清廷再次發兵進剿,最終清兵攻克大金川噶爾崖寨,索諾木朋楚克出降。但只有數萬人口嘅大小金川單單係第二次金川之役就已歷時五年、死傷逾萬人、耗銀7000萬兩,代價相當沉重!
原圖嚟自網絡