相信熟悉清代歷史嘅史友都知,日本响1895年通過《馬關條例》將台灣強佔咗,開展咗之後半個世紀嘅日佔時期。可能以往中史科無乜點提及,其實响日佔初期,台灣島上嘅老百姓有反抗日本政府,亦因為咁令日本軍隊屠殺台灣當地人。
1895年日本強佔咗台灣後,當地就出現好多武裝反抗力量,其中就以「抗日三猛」最為著名,佢哋分別係簡大獅、柯鐵虎同林少貓,而柯鐵虎活躍範圍就响中部雲林,佢組織咗一支「鐵國山」義軍。响1896年4月,日本軍政府宣布結束軍政,進入民政時期,但同時又派軍隊進入雲林剷除反抗武裝力量,但就遭到「鐵國山」義軍反擊,最終响1896年6月日軍响雲林進行大屠殺,據當時雲林支廳長松村雄之進憶述,日軍認為「雲林轄下無良民」,於是將村莊全部焚燬,去到山區見人就殺,見屋就燒,婦女幼兒都唔放過。日本事後統計呢次屠殺有三萬幾名無辜百姓被殺。
有關呢段屠殺歷史,連當時香港同外國嘅報紙都有報道,好似當時《華字日報》就報道:「日本人正採取殲滅所有台灣人的策略……台灣人的收穫破壞、家園燒毀,祖先墳墓挖掘、婦女遭凌辱,憤怒到極點……。」後人稱呢次屠殺稱為「雲林大屠殺」。
原圖嚟自網絡