早排阿史就同史友們解構咗秦始皇兵馬俑單眼皮之謎,咁就有史友想阿史介紹多啲關於兵馬俑嘅故事,咁就當然冇問題啦!雖然經歷過定陵事件後,我國基本上唔會再主動發掘任何皇陵,但喺技術層面上嚟講,現今科技又有冇可能安全地發掘到秦始皇陵呢?今次阿史就同大家探討下!
作為千古一帝嘅陵墓,其實秦始皇喺繼位秦皇冇耐就已經開始修建陵墓,前前後後用咗差唔多三十年時候先至完成工程。而據史書記載,秦始皇陵墓以銅鑄頂,頂上以明珠做日月,內部以水銀為河流湖海,為咗防止被盜亦都滿佈機關。雖然歷經二千幾年,當中唔少機關應該都已經失效,但咁係咪代表以現今技術就可以成功發掘到呢?
答案當然唔係啦!先講土層問題,據考證秦陵封土層相當於一座小山,如果想發掘去到地宮,就相當於要將一座山咁多嘅封土移走,當中嘅代價已經相當沈重。
其次,秦始皇陵嘅兵馬俑出土之時就已經係一個相當大嘅啟示,原來色彩斑斕嘅兵馬俑喺發掘出嚟之後唔夠五分鐘,表層所有顏色就已經剝落,更何況係地宮當中經歷咗二千幾年密封狀態,想要完整發掘當中文物近乎就係唔可能。而且,雖然唔少機關已經失效,但地宮相信係有獨特嘅設計一經發掘就可能會即時自毀,所以喺技術層面上至今都未能安全打開秦始皇陵!
原圖嚟自網絡