最近柬埔寨詐騙案不斷發酵,連入境處都話全力救助港人脫險,估唔到到咗今時今日,仲有呢啲咁嘅事。因為呢啲事,响百幾二百年前就相當流行。
阿史講緊嘅,就係清中葉以後極為流行嘅「賣豬仔」,「賣豬仔」响今時今日嘅概念就係販賣人口,將啲人送去他方打苦工,不過以往嘅「賣豬仔」有啲係被迫,有啲就自願,當然自願個啲都應該係有被人呃或壓詐。好喇!咁點解會叫「賣豬仔」呢?原來係有段故。當時林則徐除咗打擊鴉片貿易,佢對「賣豬仔」呢種人口販賣都相當痛痕,甚至曾經上奏道光皇帝:「又查另有一二夷船慣搭窮民出洋謀生,不要船飯錢文,俟帶到各夷埠,有人雇用,則一年雇資俱聽該船主取去,滿一年後乃按月給予本人工資。當其在船之時,皆以木盆盛飯,呼此等搭船華民一同就食,其呼聲與內地呼豬相似,故人目此船為買豬崽。」豬崽即係豬仔,咁叫佢哋係因為船中環境極為惡劣,林則徐呢道 《查明外國船只騙帶華民出國情形摺》真係完美咁解釋咗乜嘢係「賣豬仔」。
原圖嚟自網絡