要知道喺晚清之時成個國土都遭逢巨變,就連以往高高在上嘅慈禧太后都因為1900年嘅八國聯軍入侵而被逼逃離北京,當時慈禧太后以及光緒一行人就美其名為「西狩」,但實情就往西安逃走。
雖然話就話係逃亡,但當時慈禧太后一行人都帶同過千人陪同,當中有唔少宮女、太監陪同,所以其實係得到幾好嘅照顧。之不過,由於逃走得太突然,慈禧太后一行人並冇帶到好多錢糧,好快就吃盡苦頭,虎落平陽嘅佢其實相當希望有人可以幫助佢。
喺呢個時候,收到慈禧太后求助信嘅喬家喺家庭會議過後,雖然好多家庭成員都反對,但喬家家主決定贈與慈禧太后10萬兩白銀,希望可以幫到太后度過難關。面對喬家家主咁大方嘅決定,慈禧太后就表示「如今哀家落難,眾人避之唯恐不及,只有卿肯幫助哀家」,並且答應將來會加倍奉還。
結果,慈禧真係成功返到北京,並且開始清算以往嘅恩仇。諗起喬家救命之恩,本來慈禧以為對方會挾恩求報,但結果喬家家主就只係希望老佛爺幫佢寫四個字,就係「福種瑯嬛」。聽到呢個請求,慈禧想當感動,唔單止寫咗呢四隻字,並且下令所有地方上交給中央款項、庚子賠款全部交給喬家票號處理,變相令到喬家成為最大嘅受益方。
原圖嚟自網絡