喺唔少影視作品當中,每逢有弱小嘅平民受到欺壓,就會有路見不見嘅俠客出手幫忙,劫富濟貧,但歷史上嘅俠客又係咪真係會咁做呢?阿史今次就同大家講一講啦!
對於俠客嘅形象,大家都可能會理解成浪跡天涯、劫富濟貧嘅俠士,之不過喺歷史上符合呢種形象嘅人只能夠稱為「壯士」,而唔能夠稱為「俠客」。所謂嘅「俠客」最早就出現喺司馬遷《史記·遊俠列傳》嘅朱家、郭解,佢哋並唔係一窮二白,反而都係財主出身,並且手下有唔少被通緝嘅逃犯。
要喺古代成為俠客係需要一定嘅財富,無論係馬匹、劍等配備喺古代都係相當昂貴,所以古代做得俠客嘅人多數都係有錢人。而呢班俠客嘅武功亦都唔得高強,但就經常都被認為係以武力挑戰國家法規,對朝廷嚟講呢班遊手好閒又識啲武功嘅人就係一個社會問題,所以歷朝歷代都希望佢哋可以投軍,以解朝廷嘅心腹大患。
所以簡單嚟講,呢班有錢嘅俠客對當時社會嚟講就只係「俠以武犯禁」嘅存在,並未得到太大嘅認可,而劫富濟貧亦都只係傳說而已。
原圖嚟自網絡