作為司馬懿嘅孫,司馬炎喺歷史上佢做到自己爺爺想做而做唔成嘅皇帝,喺建國之後通過一系列嘅政策例如責令郡縣官勸課農桑,嚴禁私募佃客、招募原吳、蜀地區人民北來等等措施,令到國家經濟順利發展、國內局面穩定,喺史書上呢個階段更加被稱為「太康之治」。
國家得以順利發展,但司馬炎並冇因此成為大家眼中正常嘅君主,反而係一下子「放飛自我」。喺楊皇后病重以及滅吳之後,司馬炎就開始怠惰政事,沉迷女色,佢唔單止要求天下喺佢選妃之前禁止婚嫁,甚至仲為自己遺秀諗出好多新花招。
廣納天下美女嘅司馬炎後宮人數其實係多達萬人,就算司馬炎每日都見,至少都要20年先見得晒。為咗令到呢件事更加有趣,佢就諗到「羊車望幸」呢個做法,即係羊車停到邊度,佢就去邊個宮休息。為咗可以令到羊車停低,唔少妃子都諗盡方法,有啲就喺門前插上竹葉,而有啲就將鹽水灑喺門前,企圖令到羊車停低,等司馬炎嚟到自己宮門前,呢個就係「羊車望幸」嘅故事喇!
原圖嚟自網絡