喺東漢末年嘅歷史上,有一場被稱為「十常侍亂政」嘅事件,被稱為係我國史上第一次宦官時代,到底「十常侍亂政」係點樣嘅一回事,又係點樣發生呢?阿史今次就同大家講一講啦!
所謂嘅「十常待」喺歷史上並唔止得十人,而係泛指東漢靈帝時期(168年-189年在位)操弄政權嘅張讓、趙忠、夏惲、郭勝、孫璋、畢嵐、栗嵩、段珪、高望、張恭、韓悝、宋典等十二位宦官。因為呢十二人都係任職中常侍,所以後來史籍就稱佢哋為十常侍。本來常侍並唔算係太大嘅官職,但就由於以上十二位宦官當中張讓、趙忠最為受寵於靈帝,靈帝甚至仲講過「張常侍是我公,趙常侍是我母」。
有咗呢句說話加持之下,十常侍朋輩為奸,《後漢書》記載佢哋「其封侯貴寵,父兄子弟布列州郡,所在貪殘,為人蠹害」,甚至喺黃巾之亂時立有大功嘅皇甫嵩、傅燮都慘死喺佢哋手中。
隨住靈帝駕崩後,十常侍同外戚大將軍何進矛盾激化,何進雖然最終死喺佢哋手中,但袁紹、袁術等人亦都率軍誅滅十常侍,中國歷史上第一次宦官時代就係咁樣結束。
原圖嚟自網絡