80年代尾90年代初,國內外形勢嚴峻,1991年蘇聯解體,冷戰結束,令世界局勢出現大變動,有中國改革開放總設計師之稱嘅鄧小平,正正就係响咁嘅背景下南巡。鄧小平出發前訂下規矩:「不開會、不陪餐、不題詞,不見記者、不照相、不報道」。不過後嚟報道入面,依然睇得到小平講話、搵找到相關內容,到底係咩原因?原來依啲紀錄之所以有得留低,全靠有南巡「首席接待官」之稱嘅陳開枝。

鄧小平當時南下武昌、深圳、珠海同上海等地,發表著名嘅南方談話。講到改革開放時,佢無長篇大論,只係話「改革開放膽子要大一些,敢於試驗,不能像小腳女人一樣。看準了的,就大膽地試,大膽地闖。」陳開枝當時是中共廣東省委副秘書長,全程安排並接待鄧小平南巡。鄧小平視察深圳、珠海等地嘅時刻,陳開枝依然記憶猶新,佢話當年鄧小平參觀皇崗口岸時,於深圳河大橋橋頭嘅邊境上,凝視對面嘅香港土地,「佢(鄧小平)或者係諗緊1997年香港回歸、實行一國兩制嘅大事!」

對於透過錄音拍片留低鄧小平講話嘅歷史時刻,陳開枝透露,係同曾任鄧小平辦公室主任王瑞林爭取返嚟,希望保留一份珍貴紀錄,佢仲拍心口話,「如果有人追究,我孭!」就係咁,相關嘅歷史片段先至獲得保留,大家先至可以從依啲紀錄入面,了解當時發生嘅種種。

圖一為鄧小平南巡,圖二左為陳開枝。網絡圖片