之前阿史講咗下明初個陣有蕃邦進貢左隻麒麟去中國,有史友就話當時嘅中國航海技術係世界最先進國家之一。的確,唔止明代,其實早响唐宋時期當時中國就同其他國家有好多海路嘅交流,其中一個就係阿拉伯地區。

其實早响漢代,中國已經有同阿拉伯一帶國家嘅往來,最著名就係班超派甘英出使大秦,但佢去到安息國嘅西海,即係今日嘅波斯灣就返咗轉頭。其實,安息國一直係羅馬帝國通往中國絲綢之路嘅中轉站,咁就好易明白以前中東一帶同中原地區商貿往來係幾頻繁。到咗唐宋時代,兩地海上往來就更為發達。

實際上,中東臨近波斯灣、紅海同印度洋,所以呢個地區嘅航海技術曾幾何時係相當發達。好似當地海員在長期航行經驗,研究出印度洋上季候風吹向,所以阿拉伯海上商旅就識得利用季候風往返印度同東南亞地區。除此之外,當然唔少得就係阿拉伯帆船(Dhow)。玩過大航海時代嘅史友都知,呢款船速度高轉向力強貨量大,而現實中呢款船即使响逆風環境都可以航行。有趣嘅係,鄭和嘅寶船隊就係借咗阿拉伯人嘅幫助,成功去到東非沿海。而第一個從歐洲航行到印度嘅探險家達伽馬,响東非個陣僱用咗個阿拉伯人做航海士,經佢指點後直接從東非穿過印度洋直達印度。

所以話,昔日阿拉伯同中國嘅航海水平,似乎一直被忽略咗。

圖片來源: justhere.qa