平時睇清宮劇,成日見到啲臣子會寫啲秘密落奏折度,直接俾皇上告狀之類。呢種奏折叫做密折,密折制度始於順治,喺康熙年間推行,再喺雍正時期發揚光大。雍正係史上出名勤力嘅皇帝,咁啱佢繼位之初吏治廢弛、貪污成風,密折正好大大發揮咗佢嘅功用。

密折雖然好用、夠直接,但就唔係個個都有資格寫,要係皇帝信任嘅大臣先得。密折必須由上奏嘅官員親自書寫,寫完之後放入一個特製嘅皮匣入面鎖好。皇帝同官員各有一條皮匣鑰匙,以確保中途唔會有第三個人知密折嘅內容。而密折鎖好之後會直接送去京城,送入宮交俾皇上。1729年,雍正設立軍機處,專門處理密折。每當雍正有機密諭旨要傳俾某某大臣嗰陣,就會交俾軍機大臣,指明要當事人親拆,無得代拆。

雍正對密折嘅朱批非常有個性,用字通俗易明,又唔避俗語,分分鐘好睇過啲野史,例如雍正勸人保重身體:「好生養著,不知你吃酒否?若飲可戒之」;告誡人要慳紙就話「一折一封豈不浪費,便三四折一封何妨」;好口語嘅有「該!該!該!該!不要饒了他們」;雍正覺得好笑就會寫「朕大笑驚訝覽之,朕笑的了不得」等等。批奏折嘅雍正,同我哋平時想象嘅嚴肅形象好唔同。