如果去到生命最後一刻,大家仲有咩想做?讀書時期有篇《爸爸的花兒落了》係取自作品《城南舊事》,而作者林海音好特別,據說佢臨死前後悔無用曬啲錢。查返資料,林海音當年用自己賺返嚟嘅錢買咗好多層樓,到咗65歲,佢突然宣佈關咗出版社雲遊四海,過咗幾年就用晒啲錢,一無錢就賣樓,結果到佢82歲過身嘅時候仲有幾層樓未賣晒,於是就有呢個遺憾。

林海音原名林含英,祖籍台灣,不過就喺大阪出世、北京長大。佢嘅代表作《城南舊事》,紀錄咗主角英子喺北京城南嘅童年回憶,作品之所以寫得咁地道、真實,正正就係因為林海音自細生活喺北京城南。林海音讀書嗰陣就鍾意睇書刊、雜誌,又因為當時流行學生話劇,令林海音吸收到新文化知識。當林海音聽講《世界日報》、《世界畫刊》嘅社長創辦咗「北平新聞專科學校」,學生唔使交學費不突止,仲可以一邊上堂一邊喺報館實習之後,林海音就報名入學。

1935年,林海音正式入《世界日報》工作,採訪文教同婦女新聞,仲因此識咗佢後嚟嘅丈夫夏承楹。1948年,已為人母嘅林海音同丈夫舉家返台灣,繼續從事寫作、辦刊嘅工作。佢一生共出版咗18本書,創辦、經營純文學出版社26年咁耐。

圖為林海音夫婦,原圖嚟自網絡。