早喺舊年美國總統特朗普提出成立太空軍,今年2月亦簽咗有關行政命令,直至上個禮拜,特朗普終於宣布成立美軍太空司令部,但成立太空軍就要等國會批准,最快都要2020年先成事。美國其實早喺1985年就已經設立太空司令部,作為「星球大戰計劃」嘅一部分,蘇聯解體之後星戰計劃喺1993年取消,而太空司令部就一直存在,直至2001年「911」恐襲發生,第二年就解散太空司令部,將重心擺返喺本土防衛。阿史今次不如就講吓呢個星球大戰計劃到底係咩嚟喇!

話說喺1983年3月,當時嘅美國總統列根宣布,為咗確保美國同盟友喺美蘇核大戰中立於不敗之地,已經制定《戰略防禦倡議》,建立一套以定向能武器(包括微波、激光等等)為主嘅反導彈防禦系統,攔截蘇聯射過嚟嘅導彈,由於呢個計劃主要喺外太空進行,所以就被稱之為「星球大戰計劃」。星球大戰計劃响1985年正式出台,令蘇聯陷入兩難局面,令經濟實力及唔上美國嘅蘇聯,增加軍備開支,拖慢工業現代化嘅步伐。喺1986年,蘇聯領導人戈爾巴喬夫就同列根舉行歷史性峰會,希望以拆除飛彈,換取列根放棄星戰計劃,但遭到列根拒絕。

最終蘇聯喺90年代初解體,有唔少人例如英國前首相戴卓爾夫人亦「歸功」於列根嘅星球大戰計劃。不過至今有唔少人都認為,當年美國根本無能力去實現呢個星球大戰計劃,由始至終都係列根一個「完美騙局」,不過美國嘅官方解釋就話星球大戰計劃無實施只係因為有「技術缺憾」。

圖為列根,取自網絡。