喺上環地鐵站附近有條叫安和里嘅小路,連接中環九如坊同皇后大道中,不過以前啲人通常都會叫安和里做「二奶巷」,呢個嘅由來有兩個講法,今次就同大家介紹吓。

第一個講法就係話,光緒初年有位姓魏嘅富翁,鍾情妓院一位紅牌阿姑,希望納女方做二奶。不過呢位紅牌阿姑就話唔想做人二奶,認為二奶生嘅仔都係庶出,難以繼承父業,生活無保障,同時又唔想富翁休妻,於是婉拒。富翁提出俾500兩黃金呢位紅牌阿姑,話有呢500兩黃金揸手以後就唔使驚,不過紅牌阿姑就話,驚人以為啲錢係偷返嚟,犯咗「七出之條」中嘅盜竊呢條。

富翁就問,咁除咗錢之外,仲有咩更好嘅保證呢?紅牌阿姑突然提出,只要富翁買一條街嘅樓宇俾佢就肯嫁。富翁即刻應承,買咗安和里附近一帶嘅屋送俾紅牌阿姑,於是兩個人就起埋一齊。呢件事轟動一時,安和里就被稱為「二奶巷」,象徵係魏家二奶所有。

第二個講法其實相當類似,同樣發生响光緒初年,一位姓劉、綽號「劉公白」嘅鴉片煙商有個非常惡嘅太太,因為一直生唔出男丁,於是劉公白就想納個溫柔體貼嘅妾侍。後來劉公白喺妓院鍾情一位歌姬,就重金包咗對方,無幾耐個歌姬就有咗,要求劉公白納佢為妾。

劉公白借助父母、叔伯施壓,正牌劉太終於答應俾丈夫納妾,但點知歌姬生咗個女。劉公白再接再勵,歌姬又有咗,劉公白就話如果今次生嘅係仔,就送一條街俾佢。幾個月後,大婆又有咗,劉公白就話如果佢係生仔,就送一條再大啲嘅街俾佢。結果好事成雙,兩個都生咗仔,劉公白就兌現承諾各自送咗條街俾佢哋,將歌姬嗰條街命名為「安和里」、大婆嗰條街命名為「和安里」,因為兩條街名太似,所以啲人就將安和里稱之為「二奶巷」喇。

圖為安和里,取自網絡。