阿史之前介紹咗「中國氫彈之父」于敏、「中國衛星之父」孫家棟、「戰鬥英雄」李延年等共和國勛章獲得者嘅事蹟,今次就介紹吓另一位勛章獲得者申紀蘭嘅故事。申紀蘭由1954年當選第一屆人大代表開始,一直連任至今,係唯一一位連任十三屆嘅人大代表。但唔講唔知,佢年輕嘅時候曾經為婦女爭取平等權益、鼓勵婦女勞動,付出過唔少功勞。

申紀蘭生於山西省平順縣山南底村,抗戰期間佢就做過村內紡花織布小組組長,之後佢嫁到西溝村,積極參加勞動。1951年西溝村成立初級農業合作社,申紀蘭出任副社長,當時男女同工不同酬,男人做一日嘢就可以記10個工分,但婦女就只可以記5個工分,申紀蘭對此好不滿,認為做法係削弱婦女勞動嘅積極性,寧願留喺屋企做家頭細務都唔願意勞動,阻礙婦女提高地位。

於是申紀蘭就拜訪各家各戶,向婦女宣傳「勞動才能獲得解放」嘅道理,又爭取男女同工同酬,起初好多男社員都唔同意申紀蘭嘅主張。申紀蘭認為,只有做出成績,婦女先唔再受到歧視,於是佢就向合作社申請劃出一塊地俾女社員,同男社員進行勞動競賽,最後女社員唔怕辛苦、努力工作,贏得競賽,越來越多男社員就「轉軚」支持男女同工同酬。

喺1952年,西溝村實現男女同工同酬,到咗1954年9月舉行嘅第一屆全國人民代表大會,申紀蘭提出嘅男女同工同酬就被寫入中國憲法裡面。

圖片為申紀蘭參加第一屆全國人民代表大會,取自網絡。