喺鴉片戰爭爆發之前,清軍同英軍就已經發生過多次衝突,當中包括响1839年11月3日發生嘅穿鼻海戰。喺海戰中,英軍出動窩拉疑號同海阿新號兩艘軍艦,面對清廷水師29艘師船,仍然不下落風。

話說响1839年6月,清政府欽差大臣林則徐喺虎門銷煙,為咗令鴉片絕跡中國,要求英國商船出具甘結(即係當時嘅一種保證文書,表示如果無履行諾言,甘願受罰),保證唔會偷運鴉片入中國,一經查出偷運鴉片就會即刻沒收,並且就地正法。當時英國駐華商務監督義律堅拒呢個要求,但實際上義律無權阻止英國商人出具甘結,當時英國商船擔麻士葛號同皇馬薩克遜號船主就違抗義律命令,同清政府簽署甘結。到咗11月3日,皇馬薩克遜號準備去到黃埔港進行貿易,但呢個時候義律就指令窩拉疑號同海阿新號,喺穿鼻洋阻止皇馬薩克遜號駛入港口,當時廣東水師提督關天培亦率領水師出嚟保護皇馬薩克遜號,雙方互相發炮,是為穿鼻海戰。

清廷水師一共出動咗29艘師船,而英軍就只有窩拉疑號同海阿新號兩艘軍艦,清廷水師有數量上嘅絕對優勢,但就不及英軍軍艦船堅炮利。呢場海戰持續咗大約一個鐘,清廷水師有1艘師船被打成碎片、3艘被擊沉,另外有幾艘亦遭到重創,而英軍軍艦就只係受到局部損毀,其後雙方撤退。

原圖取自網絡。