依家大家都知中美之間嘅貿易談判相當艱難,亦都處於非常關鍵嘅時期,不過講起艱辛嘅貿易談判,就不得不提當年中國加入世貿組織(WTO)嘅歷程。喺2001年嘅今日(11/12),《中國加入世貿組織議定書》正式生效,中國成為世貿第143個正式成員,但呢場「入世」談判就經歷咗漫長嘅15年,而其中嘅「最艱難時刻」,可能就要講番1999年11月中美雙邊談判嘅一段故事。

1999年11月10-15號,中美雙方喺北京展開6日6夜嘅馬拉松談判。去到13號,雙方已經進入技術性磋商,但到咗14號凌晨,美方突然中斷磋商離場;15號,時任總理朱鎔基親自加入談判,呢一日,中美之間剩低7個問題仲未達成共識。僵局之際,朱鎔基表示,對於美方拋出嘅前3個問題,都「同意」,不過,當美方拋出第四個問題時,朱鎔基就提出,「後面4個問題,你哋讓步吧;如果讓步,我哋就簽字」。結果 5分鐘之後,美方同意咗。

依家睇番轉頭,其實2000年係美國大選年,所有黨派都會攞「中國議題」嚟大造文章。所以話有時睇歷史,總會發覺有好多驚人嘅相似之處。

原圖取自央視、新華社。