阿史細細個成日都聽到一句說話—「年關難過」,一年有成三百六十五日,過年就係全年入面最難過嘅一關,呢句說話嚟到現代既係指經濟上嘅困難,又係指身體健康上嘅問題,但原來响古代,「年」其實就係一隻猛獸,冇咗佢就冇得過年。

 

提起「年」呢隻猛獸,就要由「熬年」呢個習俗講起。相傳喺太古時期,有一種喺密林之間生存嘅猛獸「年」,一直都以食人為生,而古時嘅人就發現,原來呢種猛獸每逢三百六十五日都係去到人口密集嘅地方食人,等到天光先會翻去密林入面。

 

由於當時嘅百姓太怕呢種猛獸,為咗唔令到自己死得不明不白,佢哋每年最尾嘅一日都會唔瞓覺直至天光,呢個習俗就叫做「熬年」,年出沒嘅果一日就叫做「年關」。

 

知道咗呢隻猛獸嘅習性之後,當時嘅人就諗咗一套度過「年關」嘅方法,每年嘅最後一晚,每家每戶都會煮好飯菜,熄火凈灶,封實屋內前後門,食完晚飯都唔瞓覺,並且點燃所有燈火,預求嚇走隻「年」。就係咁樣,除夕熬年守歲嘅習俗慢慢形成,之不過今時今日都冇乜幾戶會咁做。

 

圖片嚟自網絡