呢排天氣忽冷比熱咁,有時都會冇乜胃,呢個時候阿史就鍾意入粥店食返碗粥。貴為「中國飲食四大發明」之一嘅粥,自然就會有好多唔同形式嘅煮法,唔講近年新興嘅粥底火鍋,普通一間粥店都會有「牛仔」、「下火」、「荔灣」、「擺尾」、「狀元」呢幾款粥,史友們又估唔估到係乜呢?


有食開粥嘅史友應該都難唔到你哋,由最簡單嘅「牛仔」開始講啦!「牛仔」其實就即係碎牛肉粥,由於所用嘅牛肉切碎咗同埋比較瘦削,所以就叫做「牛仔」;至於「下火」,係因為呢隻粥真係有下火嘅功用,佢就係皮蛋瘦肉粥喇!


再深少少,就輪到「荔灣」,呢款粥入面既有魚肉,又有魷魚、蝦仁,咁多水產自然就係艇仔粥,而講到曾經好多艇仔嘅地方,當然就會諗起廣州荔灣,亦都相傳係艇仔粥嘅發源地。按差唔多嘅邏輯去諗,「擺尾」其實就即係魚片粥。至於最後嘅「狀元」,其實就即係及第粥,當中呢個名取自「三元及第」,講開就真係有段故,之後再史友們詳細介紹喇!


原圖嚟自網絡