早排阿史就同大家介紹過幾個同太平山街鼠疫有關嘅古蹟同故事,而導致1894年鼠疫發生嘅其中一個原因,就係因為當時太多嘅人口聚居喺太平山街一帶,而且衛生環境相當惡劣,1840年代嘅《殖民地醫官報告》入面係咁樣形容:「太平山區狀甚可怖,處處是發臭的池塘……急需設立大量公廁及垃圾站……沒有比在後巷乾涸了的大量糞便所散發的氣味,更令人惡心。」


雖然話就咁話,但政府並冇即時興建公共廁所,反而係要去到疫症大規劃爆發之後,一嚟係公開投標搵人負責清理糞便,之後先喺1897年決定通過第一次公廁條例,1898年先興建第一個地底公廁。


但係,單單得公廁係未改善到衛生嘅問題,於是香港首個設有男、女、兒童嘅公共浴廁就喺鼠疫爆發後嘅10年出現,佢就係磅巷公廁。據當年嘅估計,每年呢個公廁嘅使用人數有成17萬,認真誇張。


呢座百年公廁極具歷史價值,早幾年政府就打算喺磅巷起一條電梯,咁就可能要拆埋個公廁,受到居民反對之後計劃亦都終止。原來為咗個廁所,大家真係可以去到好盡!


原圖嚟自網絡