提起當代嘅建築大師,相信唔少史友都會諗到我哋華人嘅代表、蘇州望族之後嘅貝聿銘。呢位被稱為「現代主義建學最後大師」嘅人物,一生興建過唔少極具特色嘅建築物,但史友們又有冇諗過原來佢曾經拒絕過喺北京建高樓?阿史今次就同大家介紹下啦!
貝聿銘喺年幼時就負笈美國,先係喺賓州大學攻讀建築學,後來就喺麻省理工以及哈佛大學都拎到學位,畢業後就喺美國發展事業,期間獲獎無數,但其實佢一直都心繫祖國,就連自己子女係以安定中國、建設中國、禮儀中國等意思命名。
而去到1970年代,隨住中美外交正常化,貝聿銘終於有機會返到中國。美國建築帥協會喺1974年受邀訪問中國,佢就係其中一個,其中一站更加係去到原屬佢家族嘅獅子林,呢次行程令佢百感交集。而同樣係七十年代,當時佢受邀再到中國訪問,當時時任國家副總理谷牧邀請佢充當橋樑嘅角色,希望可以為中國引入西方文化提供城市規劃和建築建議,但其實貝聿銘心中就唔希望北京步埃及、伊朗等文明古國後塵,犧牲自身古老文明。於是,佢喺清華大家嘅演講入面,就明確表明保育過去嘅觀點,甚至喺1978年第三次訪華果陣,明確謝絕政府邀請喺長安街設計一座高樓,佢唔希望成為破壞京城嘅建築師,真係估佢唔到!