夜晚有睇開《皓鑭傳》嘅史友,對「白起」呢個名一定唔會陌生,因為佢就係喺長平之戰入面坑殺咗幾十萬趙人嘅秦國將領,嗰一場仗打到趙國元氣大傷。一講起依個話題,成班同事七嘴八舌,有人話佢好殘忍,有人就話佢嘅目的係為咗震懾趙國同其他諸侯國,仲有同事話係秦國唔想養咁大批敵軍,以免被食窮等等。

講起白起呢個名,絕對係戰國入面令敵對陣營聞風喪膽嘅大名,因為佢所向披靡,被傳為「戰國四大名將」之一。白起曾經大敗楚軍,一路殺入楚國國都,令楚國一蹶不振。至於喺長平之戰入面,白起對戰趙國廉頗,不過廉頗被撤換,變成「紙上談兵」嘅趙括。《史記》記載,當時趙國十五歲以上嘅男丁都去曬長平,不過最後都唔夠秦國大,戰敗收場。

趙括當時率領四十幾萬趙軍投降,但係白起認為趙軍反覆,一個唔覺意分分鐘會反咬一啖,於是有殺錯無放過,坑殺超過四十幾萬趙軍,放生二百幾人返趙國報喪。呢單歷史血案震驚咗成個趙國,國力亦因此戰迅速消退。

長平之戰後,趙國雖然逃過咗亡國嘅命運,但後嚟秦王又想派白起攻打趙國。今次白起一早就知打唔贏,於是詐病唔去,秦王一怒之下就將白起由武安君貶為庶人,仲放逐出境。同白起有過節嘅秦國丞相范雎乘機落井下石,話白起被貶,心生不忿仲口出惡言。秦王聽完之後嬲爆爆,賜劍俾白起要佢自盡。白起諗起自己喺長平之戰坑殺趙兵嘅事,覺得自己罪孽深重,最後自刎而亡。

圖為《皓鑭傳》劇照,原圖嚟自網絡。