早幾日講完戰無不勝嘅秦將白起,今日就講埋同佢有牙齒印嘅秦國丞相范雎。范雎本嚟係魏國大夫須賈嘅家臣,因為被須賈誤會佢叛國而受盡凌辱,最後不得不改名換姓,周圍匿。不過係真金就點都會發光發亮,范雎後嚟被秦國使臣賞識,推薦佢俾秦昭王。范雎到咗秦國之後,都唔係一帆風順,等咗成年幾先見到秦昭王,向佢提出咗著名嘅「遠交近攻」戰略。

咩係遠交近攻?范雎向秦昭王分析當下各國嘅局勢,話韓國、魏國位處中心,又鄰近秦國,所以如果要稱霸天下就要先收服韓、魏。方法係先利用楚國、趙國嘅矛盾,令兩國分別爭住親近秦國,咁樣一嚟,齊國就肯定會乖乖地、唔敢搞事。好喇,搞掂遠啲嘅國家之後,再嚟處理韓、魏兩國嘅事。對住魏國,秦國可以先俾啲甜頭去拉攏,唔得嘅話就割啲城池賄賂,再唔得就可以出兵討伐。至於韓國,只要出兵攻打滎陽,就可以將韓國一分為三,咁樣韓國自然會俯首稱臣。秦昭王跟住范雎嘅建議,果然令韓、魏臣服,自此范雎一路平步青雲,最後成為秦國相國。後嚟秦始皇嬴政統一六國,都係用呢招,而「遠交近攻」亦成為兵書《三十六計》嘅其中一計。

圖為《皓鑭傳》劇照,原圖嚟自網絡。