之前講完林徽因同徐志摩,阿史今日再同大家講講林徽因同金岳霖。金岳霖係民國首屈一指嘅哲學家,佢擅長邏輯學,之前預科時代必讀嘅《人生的意義》嘅作者殷海光,就係金岳霖嘅學生。

金岳霖終身未娶,好多人都話係因為林徽因,的確,佢對林徽因用情至深。但其實佢同林徽因夫婦之間嘅關係有啲微妙,照道理,佢同梁思成係情敵,無理由會相處融洽,但偏偏佢哋幾十年嚟都係住隔離而相安無事,金岳霖更加係兩口子嘅座上常客。有時,林徽因夫婦嗌交都係搵金岳霖做仲裁調停。林徽因生前,金岳霖「逐林而居」,林徽因住邊,佢就搬去邊住。就連林徽因死後,金岳霖都住喺林徽因兒子梁從誡隔離,待如親子,而梁從誡夫婦對金岳霖敬愛有加,尊稱佢做「金爸」。

林徽因死後多年,金岳霖都係放唔低女方,有一日,向來低調嘅金岳霖隆重其事咁請齊一眾好友去北京飯店赴宴,眾人不解,金岳霖就解釋:「今天是林徽因的生日!」仲有一次,出版社嘅記者因要編纂林徽因嘅詩文集,搵到金岳霖,拎出一張林徽因嘅相俾金岳霖睇,想問吓佢關於呢張相嘅拍攝背景。點知金岳霖望住張相嘴角微微向下彎,好似想喊咁,仲好似小朋友咁求記者俾張相佢。

喺林徽因嘅追悼會上,有一副金岳霖寫嘅挽聯:「一身詩意千尋瀑,萬古人間四月天」,「人間四月天」嚟自林徽因嘅詩《你是人間四月天》。不過,金岳霖終身未娶並唔完全係因為林徽因,佢同著名記者浦熙修曾經到咗談婚論嫁嘅階段,點知文革中浦熙修被打壓,兩人嘅婚事就不了了之。

網上圖片