上次提到嘅《展拓香港界址專條》入面,除咗提到英國向中國租借新界99年外,亦提中國保留咗九龍城(即係「城寨」)嘅管轄權:「所有現在九龍城內駐紮之中國官員,仍可在城內各司其事」、「至九龍向通新安陸路,中國官民照常行走」,即係話中國官員可以繼續喺城入面駐守、工作,同時可以如常經陸路往返新安(即係而家深圳、東莞等地)。

其實城寨嘅歷史可以追溯去到南宋年間,絕對係歷史悠久。九龍城寨又被稱為九龍砦城,係一座石頭城。去到鴉片戰爭之後,清廷將香港島割讓咗俾英國,為咗加強防衛,於是响1846年11月至翌年5月修築咗呢座九龍城,並派官員同士兵駐守。到咗1898年,中方為保尊嚴,就响《展拓香港界址專條》入面,要求保留九龍城嘅管轄權。

不過無幾耐,英軍就違約驅逐城內嘅清廷官員同士兵,自此歷屆中國政府都無再派官員進駐九龍城,但每次港英政府想拆卸城內華人住所嘅時候,都遭到中方強烈抗議,如是者就令九龍城寨成為三不管嘅地方。直至1984年《中英聯合聲明》簽署,中英雙方同意港英政府清拆九龍城寨,令嗰度漸漸改頭換面。

原圖嚟自網絡。