上個禮拜講到張衛健因為拍《西遊記》續集嘅片酬同TVB傾唔埋,仲被高層嘲諷話如果佢塊面無毛嘅話根本就唔值錢,今日就再講多少少張衛健嘅故事。

做得演員,風光背後少不免承受苦難。張衛健曾經遇過事業低潮,成年幾都無工開,全身上下得返最後嘅5000蚊港紙。就喺果陣,佢收到台灣一家好細嘅唱片公司打嚟同佢傾合作。張衛健梗係即刻應承,用1500蚊買咗張來回台北嘅機票,用2500蚊訂咗台北最貴酒店嘅豪華套房,最後1000蚊用嚟租咗一架Benz由機場送佢去酒店,展示大明星派頭。點知一落機,間唱片公司打嚟話今日無人得閒去機場接佢,要改喺夜晚10點先同佢見面傾合作。

雖然張衛健果1000蚊租車費凍過水,但佢夜晚叫咗5杯咖啡同2包煙,再搣開包糖攪兩攪、點著支煙再整熄等,扮到啱啱有人到訪咁款,再同嚟傾合作嘅人講,自己啱啱先同環球唱片嘅人傾完。唱片公司嘅人見張衛健咁搶手,合作事宜梗係嗱嗱林傾掂咗。就係咁,張衛健利用僅餘嘅身家,搏到一個機會,三個月之後,張衛健嘅第一張國語專輯《夢中情人》喺台灣發行,仲賣出20萬張,瞬間爆紅。

而張衛健北上發展之後,喺1999年接咗《少年英雄方世玉》呢套戲,塑造咗一個機靈聰敏但成日闖禍嘅方世玉之後,即刻紅遍兩岸三地。2001年,張衛健出演改編自武俠小說家金庸作品《鹿鼎記》嘅《小寶與康熙》,飾演韋小寶,佢嘅經典對白「涼風有信,秋月無邊,虧我思嬌嘅情緒好比度日如年,雖則我唔係玉樹臨風,瀟灑倜儻,但我有廣闊既胸襟,加強勁既臂彎」相信到宜家都仲有好多人識背。就係咁,佢用演技再一次證明:「我的臉上一根毛都沒有,我還是可以爬回去的。」

圖為《夢中情人》唱片封面及《小寶與康熙》劇照。網上圖片