最近天氣又凍凍哋,個日行過蛇羹鋪生意好到不得了。當然!天生好怕蛇嘅阿史經過門口未見蛇已經好驚....
蛇羹可以話係粵菜中一款特色菜,廣東位處嶺南,和暖多雨天氣就令唔少蛇响廣東生長,因而令廣東人有食蛇嘅習慣。亦由於廣東蛇羹咁出名,所以自古以來都有唔少外地人嚟到廣東後會品嚐一下呢道佳餚,包括宋代大文豪蘇東坡。據宋人朱彧所撰嘅《萍洲可談》,就寫咗個關於蘇東坡同蛇羹之間嘅故事。相關故事係咁:「廣南食蛇,市中鬻蛇羮。東坡妾朝雲隨謫惠州,嘗遣老兵買食之,意謂海鮮。問其名,乃蛇也。哇之,病數日,竟死。」蘇東坡被貶至惠州,有一日就响當地叫手下買蛇羹番嚟,其妾朝雲原本以為食緊海鮮,點知原來係蛇,大驚之後病咗幾日,之後死埋。係咪真係唔知,不過都反映出古時廣東一帶居民已經有食蛇習慣。
有趣嘅係,响古代啲文人有時會將蛇寫成為「龍」,好似南朝梁人任防响《述異記》就有載:「大雨,一青龍墮於宮中,帝命烹之,賜群臣龍羹各一杯。」「青龍」其實係條青蛇,而「龍羹」就係蛇羹。
原圖嚟自網絡