喺唔少影視作品當中,相信史友們經常都會見到皇帝向有功之臣賞金千兩嘅情節,而每次呢啲場景當中所出現嘅黃金數量都係唔同嘅,有時就係一箱箱咁抬出嚟,有時又係一個托盤咁盛載住,咁到底「賞金千兩」具體嚟講又即係幾多呢?阿史今次就同大家講一講啦!
如果單純以數量單位嚟計,「千兩」就即係等同現代嘅百斤,但實際上喺古代生產力低下嘅情況而言,皇帝又係咪真係會賞賜咁多黃金呢?單係呢句說話其實就有幾個巧妙之處。
首先,「賞金千兩」嘅「金」唔一定係至黃金。要知道喺春秋時期黃金仲未盛行,喺當時被稱為「金」嘅實際就係外表係黃色嘅「銅」;而喺後來黃金盛行之時,即係用到「賞金千兩」一詞,但「千兩」就只係一個計量單位,如果句子當中冇講明所賞嘅係黃金,咁當中所指嘅「金」就只係解做銀子,所以「賞金千兩」實際就只係解做白銀。
而假如歷史上真係有皇帝話要向有功之人賞金千兩,實際又會價值幾多呢?呢一點就會因廳唔同朝代而定,例如秦、汉时期一斤就只係得260克、隋初一斤就有约670克,至於唐至清一斤大概就係600左右,所以因為朝代唔同,嘗「千兩金」價值亦都會唔同。
原圖嚟自網絡