估都估唔到,美國民眾會衝入美國國會山莊,仲有警員响裡面向示威者開槍,呢場騷亂雖然好快就平息咗,但阿史睇新聞相見到國會山莊外火光紅紅,真係驚國會山莊會第二次被燒毁。

講得第二次,自然有第一次,响美國歷史上,美國國會大廈曾經被燒毁,不過呢件事就發生响200年前。當時加拿大仲係由英國管治,因此美加關係唔係太好。响1812年,美國對加拿大宣戰,初期英國因為要應付歐戰,所以响加拿大採取守勢。但响1814年開始,英國對法國嘅戰爭穩操勝券,於是就响本土派出軍隊投入大西洋對岸呢場戰爭當中。

美國軍隊對加拿大多佛港進行襲擊,加拿大總督就以此為由响美國攻擊。當時英軍就出奇不己突襲華盛頓兵力不足,海軍少將科伯恩認為攻入華盛頓「能產生重大政治效應」。結果英軍攻入華盛頓,並對華盛頓主要建築進行縱火行動,當中就包括美國國會大廈,1814年火燒國會亦成為咗美國歷史上一宗重大事件。

其實英軍火燒華盛頓,背後係有一個原因,就係為咗報復美軍响1813年燒毁加拿大首府約克鎮。

原圖:網絡