形容人地做事草率、唔認真,今時今日好多時候用到用到「馬虎」呢個詞,但唔知史友們又有冇諗過,到底呢底呢種行為會同「馬」、「虎」扯上關係呢?

相傳喺宋朝嘅時候,京都就有一位畫家喺街頭之上即興作畫,佢先係畫咗一個虎頭出嚟,冇幾耐街上就有行人要求佢畫一匹馬。呢位畫家當時就唔想重新畫過,於是就喺「虎頭」嘅後面畫咗個「馬身」。咁果位路人見到當然就覺得奇怪,於是就問佢到底畫乜,呢位畫家就回應,係畫緊「馬馬虎虎」,仲話反正都係大型動物,都係差唔多咁。

雖然果位路人就鬧呢位畫家畫得不倫不類,但畫家自己就幾欣賞呢幅畫,仲將呢幅畫帶返屋企掛起。畫家嘅大仔見到就問,到底佢畫乜,佢就先答係虎,而二仔見到嘅時候,畫家就話係馬。接落嚟悲劇就發生喇,畫家兩個仔出門,大仔見到一群馬就以為係「虎」,結果就以弓箭射殺,畫家就用咗大部分積蓄去賠償;而二仔見到遠處有老虎,但就以為係「馬」想騎上去,結果就被活生生咬死。

經過呢場悲劇,畫家就後悔莫及,即時燒燬呢幅畫,仲作詩一首勸戒世人,大概內容就係「馬虎圖啊馬虎圖,像馬像虎釀悲苦。大兒依圖射死馬,二兒因圖餵了虎。大堂燒毀馬虎圖,奉勸諸君勿學吾;粗心草率貽禍患,做事認真莫馬虎。」

原圖嚟自網絡