東漢末年嘅曹操,相信唔駛介紹史友們都識。曹操係沛國譙人,即係今日嘅安徽省亳州,當地就有款以曹操命名嘅菜色,叫做曹操雞。嘩!呢款曹操大人命名嘅「家鄉雞」,到底乜嘢來頭呢?


「曹操雞」係徽菜當中其中一款傳統名菜,不過就唔係炸雞,而係一款藥膳雞。咁又同曹操有乜關係呢?相傳响赤壁之戰前,曹操大軍就去到廬州逍遙津,即今日嘅安徽合肥。由於軍政事務繁忙,搞到曹操大人頭痛病復,臥床不起。好彩,同行軍醫大夫就以麻、杜仲等中藥,配以當地古井貢酒,香菇、冬筍、蔥、薑烹煮入味而成,呢道菜唔單止香噴噴,仲有醫好曹操嘅頭痛問題。結果呢道菜就成為合肥一帶嘅名菜,亦由於呢個故事係發生响逍遙津,所以曹操雞又有另一個名,叫做逍遙雞。


除咗曹操雞,安徽仲有曹氏魚頭呢道菜,呢道菜背後相傳個故事仲誇張過曹操雞。相傳曹操有頭痛問題,於是佢個同鄉神醫華陀就開咗藥方俾佢,用各種藥材去煮魚頭,成為咗曹氏魚頭喇!


不過,兩道菜嘅由來都只係民間傳說,無史籍記載過。而兩道菜個故事都係同曹操頭痛問題有關,咁似乎似借名人過橋多啲喎....


圖片嚟自網絡