尋日馬鞍山大火,响手機上好多群組都有火龍燒山嘅相。其實每當有火災時阿史都好驚,因為總會造成好大破壞,甚至會有人命傷亡。關於火災,阿史就唔介紹過往香港重大火災喇!因為都講過好多次,今次反而想講講香港消防員嘅歷史。

其實香港最初嘅消防隊,係隸屬於差役轄下,即係警隊嘅一部分。


好喇!咁正規嘅消防員同消防處到底係幾時出現呢?答案就係1868年喇!响1868年5月9日刊登嘅香港政府憲報就有以下公告:


「依照法例,總督有權從警隊及其他志願人士中挑選合適者組成一支隊伍,負責本港的滅火工作,以及在火警發生時,保障市民的生命財產,並為該隊伍提供消防車、消防喉、消防裝備、工具及其他必要設備。此舉不但可使該隊伍配備齊全,更有助於提高其工作效率。根據本條例成立的消防隊伍命名為香港消防隊,由香港消防隊監督統領……。」


雖然1868年消防隊正式脫離警隊,但第一任消防隊監督統領,就係身兼警察隊隊長同維多利亞監獄獄長兩職嘅查理士‧梅理,即都係同一個頭頭。


講開又講,除咗隸屬於香港政府嘅消防隊,其實民間亦有唔同形式嘅救火隊。好似响上環一帶嘅南北行就有專門應付火災嘅救火隊,呢樣嘢阿史以前介紹南北行歷史時都提及過。


原圖嚟自網絡