經歷過第一次鴉片戰爭之後,中國緊閉嘅大門就被西方以武力嘅形式打開,仲簽落一系列嘅不平等條約,割地賠款之餘,仲要開放「五口通商」。而其中一樣特別要畀英國人嘅最惠國待遇,喺「亞羅號事件」入面,亦都係呢項條款促使第二次鴉片戰爭嘅發生。

喺1856年嘅10月8日,廣東水師就接獲商人嘅舉報,話發現一艘被劫嘅懸掛住英國國旗停咗喺廣州黃埔。講返呢艘商船,其實係一位商人喺珠江被海盜搶走,但後來就有民團搵得返呢艘船,轉輾之下就賣咗畀一位叫做亞明嘅商人,仲登記咗一年牌照,呢艘船就叫做「亞羅號」。

而當廣東巡河水師千總梁國定登船搜索果陣,就發現原來船上嘅執照已經過期十二日,而船上除咗外藉嘅船長,就有十二位涉嫌係走私嘅中國水手。清朝扣起十二位水手,據講仲撕毀英國國旗,以上嘅做法就引起英方嘅強烈不滿,仲要求清廷放還水手及道歉。

事隔兩日之後,兩廣總督葉名琛就答應放出其中九人,但英國駐廣州代理領事巴夏禮就拒絕接受呢個條件。去到10月22日,葉名琛喺英軍提出嘅限時一個鐘前,放出所有水手,但巴夏禮都係拒絕接受,仲將成件事交畀海軍處理。當時嘅駐香港海軍司令西摩就向廣州發起攻擊,炮轟廣州城,呢件就係史稱嘅「亞羅號事件」。而事件之後嘅第二年,就係英法聯合出軍嘅一年。

原圖嚟自網絡