每年嘅呢個時候,天氣啱啱涼少少,就係食大閘蟹嘅好時候。大閘蟹外表睇落真係好奇怪,如果唔係試過佢係咩味道,真係唔會貿然咁去挑戰,就連魯迅先生都曾經讚過「第一個吃螃蟹的人是很令人佩服的,不是勇士誰敢去吃它呢?」咁歷史上又係邊位勇士首先挑戰呢?

可能史友會問,雖然有人率先嘗試,但蟹嘅形象始終都幾怪,「食蟹」呢件事又係點樣普及呢?傳說就係話古時紹興有一年蟹嘅數量多到成災,當時一位師爺就諗到將啲蟹放入缸再加入鹽水,結果蟹就全部死晒,而佢自己就當住大家面食咗啲蟹,其他圍觀嘅人見到都跟住食,咁呢個當然係傳言啦。

如果就咁講明確記載,暫時最早發現到嘅就係東漢嘅時候,當時東漢郭憲撰寫過《漢武洞冥記》,入面第三卷就曾經講提到「善苑國嘗貢一蟹,長九尺,有百足四螯,因名百足蟹。煮其殼勝於黃膠,亦謂之螯膠,勝鳳喙之膠也。」當時就明確提到蟹呢種生物嘅外形,甚至仲提到煮埋隻蟹嚟食,蟹膏嘅味道都描述埋,認真識食啊!

而喺《嶺南異物志》入面,亦都有提到「嘗有行海得州渚,林木甚茂,乃維舟登崖,繫於水旁,半炊而林沒於水,其纜忽斷,乃得去,詳視之,大蟹也。」而呢道所指嘅蟹,應該就唔算係大閘蟹,而係海蟹喇!

原圖嚟自網絡