之前介紹南京保衛戰個陣,就話蔣介石任命唐生智為首都衛戍司令官,負責對抗日軍進攻南京嘅防務工作。雖然唐生智負責守南京就係人都知,不過對於係咪佢自告奮勇,就有唔同版本嘅講法。

上次提及過,响日軍進攻南京前,蔣介石就同國軍高級將領開會商討守唔守南京,結果唐生智就成為首都衛戍司令官,承擔呢個重責。有份開會嘅李宗仁响佢嘅回憶錄就咁講:「唐(生智)忽然起立,大聲疾呼道:『現在敵人已迫近首都,首都是國父陵寢所在地。值此大敵當前,在南京如不犧牲一二員大將,我們不特對不起總理在天之靈,更對不起我們的最高統帥。本人主張死守南京,和敵人拼到底!』唐氏說時,聲色俱厲,大義凜然,大有張睢陽嚼齒流血之概。」之後李宗仁响會後就對唐生智講:「孟瀟,你了不起啊!」唐生智就回話:「德公,戰事演變至此,我們還不肯幹一下,也太對不起國家了!」照咁睇,唐生智的確係响會上自告奮勇要同南京共存亡。

不過,唐生智响生前憶述返呢件事,就有唔多一樣嘅講法,佢就話開會個陣,蔣介石問大家「守唔守」,之後蔣自言自語話「南京一定要守。」又問邊個去守,又無人答佢,佢就話無人守就佢自己守。於是唐生智先自告奮勇話願意守南京。呢個講法就變成咗守南京係蔣介石嘅主意,唐生智見無人肯去守,先仗義承擔呢個不可能的任務,以免蔣介石真係自己去守南京。

咁到底係唐生智自告奮勇,定係佢勉為其難舉手認頭呢?又係羅生門喇!不過,唐生智好快守唔住就係血淋淋嘅事實。

原圖:網絡