近排網絡就因為一條影片而引起中韓網絡論戰,兩地網民都就住一件事進行討論,就係到底「泡菜」起源自邊一個地方。

事源係知名美食網紅博主李子柒近排就上傳一條影片,片中佢就講述蘿蔔由種植再去到被整成泡菜嘅過程,當中唔單止有製作醃漬蘿蔔,仲有唔同種類嘅蔬菜,結果就引嚟大批韓國網友圍攻,批評佢將「韓國菜當成中國菜」。呢件事嘅其中一個焦點就係,李子柒所整嘅到底係邊種「泡菜」。

雖然韓國嘅泡菜係好出名,但其實中國嘅泡菜都有悠久嘅歷史。喺古代,泡菜係被稱為「菹」,係周王室祭祖果陣都會用嚟做供品嘅食物,而喺《周禮.天官.醢人》入面,就有記載到當時嘅醃菜一共有「七菹」:韭菹、茆(音毛,蓴菜)菹、葵(冬葵)菹、箈(音台,嫩筍)菹、筍菹、菁菹、芹菹。

去到北魏嘅時候,農學家賈思勰《齊民要術》入面仲有提到中國泡菜嘅製作方法,其中一艇就係「作鹽水,令極鹹,於鹽水中洗菜,即內甕中。……其洗菜鹽水,澄取清者,瀉着甕中,令沒菜把即止,不復調和」,可見中國泡菜都有返相當悠久嘅歷史。

雖然兩地網民都展開熱烈討論,但有唔少網民都表示,唔會在意呢道菜係邊個發明,反而係覺得成個拍攝手法同埋畫面都好驚艷。

原圖嚟自網絡