如果依家同史友們提起「雀仔街」,相信大家腦海入面都會即時諗到重建搬遷之後嘅園圃街雀鳥花園,如果有返咁上下年紀嘅史友,可能仲會諗起以前康樂街果邊嘅「雀仔街」。咁唔知史友們又知唔知,其實香港第一代嘅「雀仔街」應該係位於港島果邊呢?

阿史想介紹嘅正正就係閣麟街,呢條位於中環半山區,連接皇后大道、擺花街同埋結志街嘅街道,其中一部分正正就喺中環至半山自動扶梯系統當中。雖然大家今時今日路過都仲可以見到唔少古老嘅唐樓,但以前呢條街古舊嘅事物真係唔止咁少。

喺19世紀末,閣麟街一時之間就開設咗幾多間雀鳥店,最初就只係賣下鳥糧蟲蜢,後來就發展成專門售賣雀鳥,同埋其他相關用品。雖然呢條係叫做「雀仔街」,但其實同一條街上仲有唔少食肆、藥行同埋酒莊,茶樓嘅出現更加令到呢種賞鳥文化成為熱潮,呢條第一代嘅「雀仔街」一直興盛到1930年代。

咁點解後來「雀仔街」又會冇啦啦消失呢?咁呢度就有兩個講法,第一個講法就係話因為二戰期間,閣麟街受到日軍飛機轟炸,唔少建築物都被破壞,去到戰後呢條街就已經冇雀鳥店。而另一個講法就係話,因為呢條街兩邊都有唔少雀仔鋪,經常都被人投訴污糟阻礙交通,慢慢就搬晒去得雲茶樓附近,所以「雀仔街」就咁消失。

原圖嚟自網絡